josep rof rof

josep rof rof
Per la cadira soc passejat i passejo, el paraigües, la gorra, la bossa, la motxilla, el meu somriure, la cara d’enfadat, el meu cansament per els dinou anys d’ELA, molts ens han deixat “feia fotos per ells”, ara es tot silenci, un silenci sepulcral, sols la mar brama per ells. Josep

dilluns, 1 de desembre del 2014

pluja i fullam

        la baldufa aturada contempla la pluja

l
el respatller de la cadira s'escolen gotes


gotes i reflexe 
 brilla com un mirall


el joguet s'ha unit a la festa 




el tendall s'escolen gotes
era de nit
Quan de vegades entro,
a poc a poc, a la petita casa
de mi mateix,
amb pas humit, a fil de matinada,
deixant a fora els arbres expectants,
un tremolor d'herba tocada
per l'esbatec del primer vent del dia,
m'adono prou
de quin desordre hi ha, quina remor,
quin moviment d'entrades i sortides
inútils, que el celler està buit
—car hom beu molt—, de restes de vianda
ja freda als plats —car hom menja a deshora,
de pressa i malament—,
que el vell fogó vessa de cendres
anteriors de focs que s'extingiren
fa molt de temps, però que no permeten
al nou de cremar bé.

• Joan Vinyoli, «L'acte darrer», dins Realitats (1963)

APUNT: La llevantada que em sofert aquets dies, ha fet que esteséssim sota la pluja constat, el nostre pati, ple de fulles de les moreres, reticents a caure, però les pluges s’han encarregat a fer-les volar. Tot n’és ple, oferint un espectacle màgic, brillant, únic. Josep

1 comentari:

  1. Déu n'hi do aquests dies de pluja amb la que ha caigut.

    A la Plaça del Silenci una bona dona, aixoplugada sota el seu paraigua, mentre plovia a bots i barrals, en creuar-se amb mi va i em diu:

    -- ¡ Bufffff, quina manera de ploura !

    -- Doncs és veritat, senyora, com sempre, de dalt a baix -- vaig contestar-li.

    ResponElimina

opina opina

un poble apte per tothom

BLOG obert, per opinar sobre la vida i convivència a La Garriga, denunciar impediments per circular amb la cadira de rodes, deteriorament del mobiliari urbá, o qualsevol cosa a millorar, també mencionar les millorades, tot espera’n l’arranjament del centre, serà totalment adaptat. Quina il-lusiò passejar-m'hi...
http://opinemlagarriga.blogspot.com // opinem@gmail.com