josep rof rof

josep rof rof
Per la cadira soc passejat i passejo, el paraigües, la gorra, la bossa, la motxilla, el meu somriure, la cara d’enfadat, el meu cansament per els dinou anys d’ELA, molts ens han deixat “feia fotos per ells”, ara es tot silenci, un silenci sepulcral, sols la mar brama per ells. Josep

dijous, 29 de gener del 2015

el bombardeig

Si ens plau a la Garriga , del 29 gener a l’1 de març de 2015 els
ACTES DE CONMEMORACIÓ DEL BOMBARDEIG
I DE FOMENT DE LA PAU.
Les bombes que van caure el nostre poble fa 76 anys han de servir per construir un futur de PAU.
Acte institucional de commemoració del bombardeig de la Garriga
Data: 29/01
Hora: 14:45
Lloc: Davant del Refugi Antiaeri de l’Estació
Descripció: Acte institucional de record de les víctimes del bombardeig feixista de la Garriga del 29 de gener de 1939, a la mateixa hora en què va tenir lloc. Parlaments institucionals i ofrena d’un ram de flors.
&&&
Llegint i picant poemes d’en Joan Margarit un poema ha avivat la meva memòria, de la data propera  de la commemoració del bombardeig de la Garriga, he volgut fer-ne un post, junt de les fotos que pugui fer, a l’esdeveniment del proper dijous 20 de gener. Quant això ocorria jo encara no havia nascut (soc del 43) a casa sempre la guerra i la por va estar present, el pare va ser ferit en combat, una bala li travessa  l’ombro esquerra. Un seu germà desaparegut, no s’ha sabut mai més res d'ell. Josep

PENÚLTIM POEMA A LA MEVA MARE
Acabada la guerra, jugàvem el carrer,
i en sentir un avió sorties a buscar-nos
fins que el seu so es perdia enllà dels núvols.
Són les ruïnes d’aquell lloc segur
que hi havia a la infància.
Una vegada em vaig llevar
de matinada, estaves a les fosques,
asseguda a la taula de la cuina
igual que una gavina dins l’escletxa
d’una roca durant el temporal.

Només veig la llumeta d’una casa
que ja no hi és,
però que ens fa sentir menys malaurat.
Fins que el perill es perdi a l’horitzó.
                                                







Hem sigut pocs però valents de cor, ha sigut un acte per recordar-nos del fets d’ara fa 76 anys, sobretot el meu amic Rosselló, que el seu manifest (me l’ha deixat llegir abans ), en sentir-lo de nou i de la seva pròpia veu m’ha fet emocionar, molt  emotiu, per no oblidar-sen mai més, els que va succeir a l’any 1939, en Rosselló era un nen, mai s’ha oblidat de tal bombardeig. 
Bo és recordar per no oblidar. Josep








Que en els meus anys la joia recomenci /
sense esborrar cap cicatriu de l'esperit. /
Oh pare de la nit, del mar i del silenci, /
jo vull la pau però no vull l’oblit.
                              Marius Torres

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

opina opina

un poble apte per tothom

BLOG obert, per opinar sobre la vida i convivència a La Garriga, denunciar impediments per circular amb la cadira de rodes, deteriorament del mobiliari urbá, o qualsevol cosa a millorar, també mencionar les millorades, tot espera’n l’arranjament del centre, serà totalment adaptat. Quina il-lusiò passejar-m'hi...
http://opinemlagarriga.blogspot.com // opinem@gmail.com